مرجع صدور انحصاری مجوز مراکز مشاوره خانواده چه سازمانی است؟

عباسعلی اللهیاری در گفتگو با خبرنگار مهر، با بیان اینکه سازمان نظام روان شناسی و مشاوره همکاری های خود را با وزارت ورزش و جوانان در چارچوب تفاهم نامه قبلی ادامه خواهد داد، افزود: جلساتی با مدیرکل دفتر ازدواج و تعالی خانواده برگزار کرده ایم و به زودی نیز در جلسه ای با حضور محمدمهدی تندگویان، معاون ساماندهی امور جوانان، متن تفاهم نامه مورد پیگیری و بررسی قرار خواهد گرفت.

وی ادامه داد: به طور قطع همکاری های دوطرفه وزارت ورزش و معاونت ساماندهی طبق برنامه های قبلی پیش خواهد رفت و حتی امیدواریم زمینه های جدیدی برای اقدامات مشترک پیش بینی شود و روند امور با سرعت بیشتری ادامه یابد.


رئیس سازمان نظام روان شناسی و مشاوره با بیان اینکه آموزش مشاوران ازدواج و تحکیم خانواده یکی از مهمترین سرفصلهای همکاری میان دو دستگاه وزارت ورزش و نظام روان شناسی و مشاوره است، تاکید کرد: طبق تفاهم نامه صورت گرفته، مشاوران زیر مجموعه سازمان نظام روان شناسی  و مشاوره که دارای پروانه اشتغال حرفه ای بودند، از دوره های رایگان تربیت مدرس آموزشهای پیش از ازدواج برخوردار شدند.

وی خاطرنشان کرد: این طرح در راستای تقویت حرفه ای مدرسان و مشاوران ازدواج و تحکیم خانواده انجام شد و پس از آن آموزش جوانان به صورت استاندارد در سراسر کشور آغاز شده است.

اللهیاری مرجع صدور انحصاری مجوز مراکز مشاوره خانواده را سازمان نظام روان شناسی و مشاوره دانست و گفت: پیش از این با ۲ دستگاه وزارت ورزش و جوانان و سازمان بهزیستی در زمینه صدور مجوز مراکز مشاوره مشکل داشتیم که با ورزش و جوانان براساس تفاهم نامه ای قانون را اجرایی کردیم و قرار شد مراحل اولیه تهیه و تنظیم مدارک متقاضیان مراکز مشاوره و تحکیم خانواده را وزارت ورزش آماده کند اما تایید نهایی پروانه فعالیت از سوی سازمان نظام روان شناسی  و مشاوره انجام شود.

منبع : pcoiran.ir

دیدگاه خود را بیان کنید



نظرسنجی