بازدید ابتکار از تنها کمپ ترک اعتیاد بانوان خراسان شمالی

به گزارش سلامت و مهر به نقل از ایرنا- معاون رئیس جمهوری در امور بانوان و خانواده گفت: باید کاری کرد تا خانواده و جامعه آمادگی لازم را پذیرش معتادان بهبود یافته را داشته باشند.

به گزارش ایرنا معصومه ابتکار دوشنبه شب در بازدید از تنها کمپ ترک اعتیاد بانوان خراسان شمالی در شیروان اظهار کرد: زمانی که فرد معتاد بهبود یافت جامعه و خانواده باید از آنان استقبال کنند تا زندگی خوب و سالمی داشته باشند.
وی با بیان اینکه آسیب ها را باید از مبدا پیشگیری کرد گفت: تنها راه پیشگیری از اعتیاد آموزش است اما، هنگامی که که فردی مبتلا به اعتیاد شد همه باید برای درمان آن کمک کنند.
ابتکار افزود: در کشورمان سازمان های مردم نهاد و غیردولتی با وجود مشکلات در عرصه خدمات رسانی، کمک و امداد با آسیب دیدگان اجتماعی حضور دارند که کار تخصصی و علمی انجام می دهند.
معاون رئیس جمهوری در امور بانوان و خانواده گفت: دولت سعی می کند حمایت ها در این زمینه بیشتر باشد تا این کار خوب ادامه یابد.
رئیس اداره بهزیستی شیروان گفت: کمپ ترک اعتیاد بانوان خراسان شمالی در شیروان از سال 91 آغاز به کار کرده است که تاکنون 3 هزار نفر در این مرکز پذیرش شده اند.


سیده زینب جهان مطاع با بیان اینکه 40 درصد افراد پذیرش شده در این مرکز بازگشت نداشته اند اظهار کرد: ظرفیت این مرکز 60 نفر است که هم اکنون 40 نفر در این کمپ ترک اعتیاد از کل استان پذیرش شده اند.
وی با بیان اینکه هم اکنون مشغول کارهای اشتغال برای کمپ ترک اعتیاد بانوان هستیم گفت: حمایت های درمانی، حمایت های پس از ترخیص، ازدواج، اشتغال، مسکن، اسکان و ... از جمله مشکلات افراد پذیرش شده در این کمپ است.
  بزرگترین مرجع روانشناسی ایران
 
شهرستان شیروان با 157 هزار نفر جمعیت به عنوان دومین شهرستان پرجمعیت خراسان شمالی در 60 کیلومتری شرق بجنورد قرار دارد.
 

دیدگاه خود را بیان کنید



نظرسنجی