بازی‌های جام جهانی و ظرفیت این فضا برای تزریق امید و نشاط اجتماعی در جامعه

بازی‌های جام جهانی و ظرفیت این فضا برای تزریق امید و نشاط اجتماعی در جامعه

 معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان بر پخش بازی‌های تیم ملی در جام جهانی در فضاهای عمومی نظیر پارک‌ها، کافه‌ها و ورزشگاه آزادی به عنوان ظرفیتی برای افزایش نشاط و امید اجتماعی در جامعه تاکید کرد.

مهندس محمدمهدی تندگویان، با تاکید بر نقش آزادی‌های مشروع جوانان در افزایش نشاط اجتماعی گفت: از جمله تبعات منفی سلب آزادی‌های مشروع جوانان، افزایش آسیب‌های اجتماعی در قشر جوانان است. آزادی‌های مشروع جوانان باید در فضایی که امکان رصد آن از سوی مسئولان وجود دارد ساماندهی شود تا شاهد تبعات مثبت آن در فضای اجتماعی و به ویژه قشر جوان باشیم.


وی با اشاره به نزدیکی برگزاری بازی‌های جام جهانی و ظرفیت این فضا برای تزریق امید و نشاط اجتماعی در جامعه اظهار کرد: پخش بازی‌های تیم ملی ایران در فضاهای عمومی نظیر پارک‌ها، کافه‌ها و ورزشگاه آزادی و حضور جوانان در کنار خانواده شان، ظرفیت خوبی برای حمایت از تفریحات سالم جوانان است. حضور جوانان در فضای عمومی برای گذران اوقات فراغت خود باعث می شود تا آنها را به پایگاه های غیر رسمی که قابل رصد نیست، سوق ندهیم. معاون ساماندهی امور جوانان با اشاره به اینکه فرصت برگزاری بازی‌های جام جهانی می‌تواند منجر به افزایش وحدت اجتماعی شود، اظهار کرد: در شرایط کنونی که شاهد نابسامانی اقتصادی در جامعه هستیم، یکی از جایگاه‌های وحدت ساز در جامعه استفاده از ظرفیت ورزش و بازی‌های ملی است. ورزش یکی از عرصه هایی است که می تواند بدون درگیری‌های سیاسی یا هرگونه حاشیه سازی مردم را در کنار هم جمع کند تا ساعات پرنشاطی را در کنار هم سپری کنند. تندگویان با بیان اینکه شنیده‌ها حاکی از آن است که برخی کافه‌های خاص مجوز پخش بازی‌های تیم ملی در جام جهانی را دریافت کرده‌اند، تصریح کرد: نیروی انتظامی و سایر دستگاه‌های مسئول باید شرایط پخش بازی‌های فوتبال را به طور عمومی اعلام کنند تا افراد بتوانند در فضاهایی که شرایط لازم را دارند، اقدام به پخش آنها کنند. از منظر شهری نیز باید شرایط این فضاها مانند امکان اطفای حریق و سایر نکات ایمنی را در نظر گرفت. با وجود این، شرایط باید به همه اعلام شود تا شائبه برخورد سلیقه‌ای یا رانت در این مورد وجود نداشته باشد.

منبع: ایسنا

 

دیدگاه خود را بیان کنید



نظرسنجی