یک و نیم میلیون دانش آموز دارای مسائل روانشناختی قابل بررسی

یک و نیم میلیون دانش آموز دارای مسائل روانشناختی قابل بررسی

به گزارش سلامت و مهر به نقل از ایسنا ،محمد حاتمی در نخستین همایش ملی یافته‌های نوین روانشناسی کاربردی با بیان اینکه 3500 مرکز خدمات روانشناسی کنکور در کشور فعالیت دارند، گفت: نگرش مردم نسبت به روانشناسی تغییر کرده و آن را به عنوان یک ارزش پذیرفته‌اند. باید شرایط را به گونه‌ای رقم بزنیم تا روانشناسی در جامعه نهادینه شود و همه بتوانند از این رشته استفاده کنند.

او با اشاره به اینکه امروزه روانشناسی و مشاوره نقش اول را در سلامت جامعه دارد، گفت: تمامی مردم نیاز به روانشناس دارند و مسوولان باید دراین باره فکر و برنامه ارائه دهند.


او با بیان اینکه ۱۵سال از تاسیس سازمان نظام روانشناسی و مشاوره می‌گذرد و مشکل روان جامعه ما می‌تواند توسط روانشناسان و مشاوران کاهش یابد، خاطرنشان کرد: در کشور حدود یک میلیون و 500 هزار دانش آموز مشکلات روان شناختی دارند که نیاز به مدیریت دارد.

معاون نظارت حرفه‌ای و امور کمیسیون‌های سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کشور اظهار کرد:رشته‌های روانشناسی و مشاوره تنوع بالایی دارند و حدود ۱۴رشته در این زمینه در دانشگاه‌ها تدریس می‌شود که تمامی این رشته‌ها کاربردی هستند. او همچنین ادامه داد: باید از دانشگاه آزاد به دلیل تلاش‌های صورت گرفته در مورد رشته‌های روانشناسی و مشاوره که در سطوح ارشد و دکترا تدریس می‌شود تشکر کرد و دانشگاه‌ها را به استانداردهای جهانی برسانیم و رشته‌های روانشناسی را کیفیت بخشی کنیم تا دانشجویان برای آموختن این رشته به خارج از کشور نروند.

دیدگاه خود را بیان کنید



نظرسنجی