سطح بندی مرکز تخصصی مشاوره به دو طبقه A, B

سطح بندی مرکز تخصصی مشاوره به دو طبقه A, B

  به گزارش روابط عمومی سازمان نظام روان‌شناسی و مشاوره ؛ دکتر محمد حاتمی رئیس منتخب سازمان نظام روان‌شناسی و مشاوره در جمع مدیران مراکز خدمات روان‌شناسی و مشاوره استان خراسان رضوی در مورخ ۱۳۹۷/۱۱/۲۵ اظهار داشت، در دوره جدید مدیریت سازمان مسأله مراکز خدمات روان‌شناسی و مشاوره در اولویت قرار می‌گیرد.

اکنون آئین‌نامه صدور مجوز مراکز بازنگری شده است منتظر هستیم در شورای مرکزی تصویب شود.



 وی در ادامه افزود ؛ در بازنگری جدید مراکز به دو سطح  A و B  تقسیم می‌شوند در بدو امر مراکز در سطح B فعالیت می‌کنند و در صورت کسب امتیازات لازم می‌توانند به سطح A ارتقاء یابند و حتی می‌توانند شعباتی تحت شرایطی داشته باشند، دیگر اینکه مراکز سازمان نظام تخصصی می‌شوند تا به مرزصلاحیت حرفه‌ای نزدیک شویم ومراکز مداخله در بحران، مراکز ازدواج و خانواده، مراکز تخصصی رشته ایجاد می‌شود.

وی در ادامه با اشاره به اینکه سازمان بهزیستی حق دادن مراکز تخصصی ندارد افزود ؛ سازمان بهزیستی فقط مراکز مشاوره اجتماعی و روان‌شناختی را تحت شرایطی می‌تواند مجوز دهد. به منظور صیانت از حقوق مراجعان نظارت تخصصی به تمام مراکز از جمله سازمان بهزیستی گسترش می‌یابد ودیگر اجازه نمی‌دهیم افراد بدون پروانه از سازمان نظام به امر مشاوره و روان‌درمانی بپردازند.

pcoiran.ir

دیدگاه خود را بیان کنید



نظرسنجی