شروع دوره فوق دکتری ( سایکوسوماتیک ، پزشکی روان تنی ) در دانشگاه فردوسی مشهد

شروع دوره فوق دکتری ( سایکوسوماتیک ، پزشکی روان تنی ) در دانشگاه فردوسی مشهد

به گزارش سلامت و مهر به نقل از مهر و دانشگاه علوم پزشکی مشهد، دوره پسادکتری «پزشکی روان‌تنی» برنامه‌ای در جهت رشد مهارت‌های درمانی، مدیریتی و پژوهشی در حوزه پزشکی روان‌تنی است.

این برنامه رویکردی سیستمی به سلامت و درمان است و سعی در فراهم آوردن زبانی مشترک برای درمانگران در راستای تحقق یک الگوی زیست‌روان‌اجتماعی در نظام خدمات سلامت دارد.



این دوره بر مبنای برنامه سطح ۲ آموزش پزشکی روان‌تنی دانشگاه فرایبورگ است که با نظر به نیازهای جامعه ایران تکمیل و بومی‌سازی شده است.



این طرح بر پایه تفاهم‌نامه سه‌جانبه برگزاری دوره پسادکتری پزشکی روان‌تنی در ایران، میان گروه پزشکی روان‌تنی دانشگاه فرایبورگ آلمان، مرکز تحقیقات روان پزشکی و علوم رفتاری دانشگاه علوم پزشکی مشهد و یک مؤسسه علمی تحقیقاتی از تاریخ چهاردهم می ۲۰۱۴ میلادی تاکنون در حال اجرا است.

پزشکان عمومی و متخصصین رشته‌های پزشکی – متخصصین روان پزشکی و نورولوژی در اولویت هستند.

این دوره یک دوره مهارت‌آموزی تئوری -بالینی و پژوهشی ۲ ساله مبتنی بر راهبردهای آموزشی سخنرانی، کارگاه، اتاق آینه، مصاحبه زنده، ایفای نقش، ارائه گزارش‌های موردی، کارگروهی و آموزش‌های گروهی و فردی، گروه‌های بالینت، گروه‌های خوداندیش و سوپرویژن است.

 

        
در پایان دوره به افرادی که حضور کامل و مؤثر در دوره داشته و ارزیابی‌ها و آزمون‌ها را با موفقیت پشت سر گذارده‌اند و مقالات و طرح پژوهش را منتشر کرده اند ، گواهی «دوره پسادکتری پزشکی روان‌تنی و روان درمانی» (Postdoctoral certificate in psychosomatic medicine and psychotherapy) از دانشگاه فرایبورگ آلمان با مهر و امضای گروه روان‌تنی دانشگاه فرایبورگ، مرکز تحقیقات روانپزشکی و علوم رفتاری دانشگاه علوم پزشکی مشهد و مؤسسه علمی تحقیقاتی اعطا می‌شود.

شروع دوره از شهریور ماه اعلام شده است و علاقمندان تا دهم تیر ماه می‌توانند با ارسال درخواست رسمی، رزومه و شماره تلفن همراه خود به نشانی صندوق پستی الکترونیکی اعلام شده از سوی دانشگاه علوم پزشکی مشهد نسبت به ثبت تقاضا اقدام کنند. مصاحبه با درخواست کنندگان که ساعت و مکان دقیق آن با تماس تلفنی اعلام خواهد شد.


مرجع : خبرگزاری مهر

دیدگاه ها

  • سلام کسانی که اینجا دوره می‌بینند میتونند دارو بنویسند

    • سلام باید از نظام پزشکی بپرسید

    سلام ایا الان هم پذیرش دارند؟

    • سلام با توجه به اینکه مدت زیادیست از این خبر گذشته لازم است برای اطلاعات جدیدتر به واحد دانشجویی تماس حاصل فرمایید با تشکر از همراهی شما

    سلام و عرض احترام من دکتری روانشناسی سلامت از دانشگاه رودهن هستم آیا میتوانم ثبت نام کنم؟

    • سلام وقت بخیر با توجه به اینکه تاریخ خبر مربوط به گذشته می باشد از آموزش دانشگاه فردوسی دانشکده روانشناسی مشهد بپرسید با تشکر

    روانشناسی بقیه گرایش ها نه؟ فقط سلامت؟

    • سلام . بله

    با سلام، لطفا بفرمایید هر سال چند نفر جذب میشن در دانشگاه فردوسی، رشته روان تنی؟

    • از دانشگاه فردوسی اطلاعات دقیق تر دریافت کنید

    یعنی دکتری روانشناسی محض نمیتونه ثبت نام کنه؟

    • سلام شرایط جدید از دانشگاه برگزار کننده بپرسید

    سلام. برای روانشناسان هم قابل ثبت نام هست؟

    • سلام برای پزشکان ، روانپزشکان و دکتری روانشناسی سلامت

دیدگاه خود را بیان کنید



نظرسنجی