مراسم نکوداشت پیشکسوتان روانشناسی( یاد یار مهربان آید همی) + داشنگاه شهید بهشتی اولویت اول رتبه های برتر انسانی

مراسم نکوداشت پیشکسوتان روانشناسی( یاد یار مهربان آید همی) + داشنگاه شهید بهشتی اولویت اول رتبه های برتر انسانی

آیین نکوداشت و رونمایی از سردیس های علی محمد کاردان، پری رخ دادستان و غلامحسین شکوهی، اساتید پیشکسوت علوم تربیتی و روانشناسی در دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی دانشگاه شهید بهشتی برگزار شد.
دانشکده روان شناسی شهیدبهشتی انتخاب اول رتبه‌های برتر کنکور است.
به گزارش سلامت و مهر به نقل از migna مراسم «یادِ یارِ مهربان آید همی» با هدف نکوداشت و رونمایی از سردیس‌های اساتید پیشکسوت علوم تربیتی و روان‌شناسی (زنده یاد دکتر علیمحمد کاردان، زنده یاد دکتر غلامحسین شکوهی و زنده یاد دکتر پری‌رخ دادستان) ظهر سه‌شنبه 30 مهر 1398 با حضور جمع کثیری از دانشجویان، اساتید و کارکنان و به همت معاونت پژوهشی دانشکده علوم تربیتی و روان‌شناسی دانشگاه شهید بهشتی برگزار شد.

دکتر پیروز حناچی (شهردار شهر تهران)، دکتر سعداله نصیری قیداری (رئیس دانشگاه شهید بهشتی)، دکتر محمدتقی نظرپور (معاون اداری، مالی و منابع انسانی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری)، دکتر سید ابراهیم امینی (نایب رئیس شورای شهر تهران)، دکتر برزین ضرغامی (مدیر عامل سازمان زیباسازی شهر تهران) و دکتر محمد ذکایی (مدیر امور هیئت علمی دانشگاه شهید بهشتی) از مهمانان ویژه این مراسم بودند.

در ابتدای این مراسم، دکتر محمدعلی مظاهری رئیس دانشکده علوم تربیتی و روان‌شناسی دانشگاه شهید بهشتی- ضمن عرض خیر مقدم و تشکر از سازمان زیباسازی شهر تهران به جهت همکاری در ساخت سردیس‌های اساتید، نکاتی را در خصوص همکاری دانشکده علوم تربیتی و روان‌شناسی با شهرداری شهر تهران مطرح و دانشگاه شهید بهشتی را دانشگاه پیشرو و بخش مهمی از هویت شهر تهران معرفی کردند.

رییس دانشکده روانشناسی دانشگاه شهید بهشتی گفت: ۳۰ بخش سخت افزاری و خیلی مهم روانی-اجتماعی در مسائل شهری از جمله ترافیک وجود دارد و دانشکده روانشناسی آماده فعالیت های پژوهشی در این حوزه با همکاری شهرداری تهران است.

مظاهری اظهار کرد: تولید دانش در حوزه هایی که با همکاری سازمان زیباسازی شهر تهران و دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی شهید بهشتی صورت گرفته، مسبوق به سابقه است. وی افزود: دانشکده روان شناسی و علوم تربیتی کمک های دیگر و همکاری های گوناگونی در این زمینه از مجموعه زیباسازی داشته است، دانشگاه شهید بهشتی به عنوان یکی از دانشگاه‌های بزرگ کشور امروز به عنوان بخشی از هویت شهر تهران تبدیل شده است؛، بنابراین انتظار می رود همچنان این کمک ها بیش از پیش ادامه داشته باشد.


وی با اشاره به اینکه دانشگاه شهید بهشتی بخشی از هویت آکادمیک شهر تهران محسوب می شود، یادآور شد: وظیفه اهالی این دانشگاه این است که خدماتی در مجموعه شهر تهران ارائه دهند و پیشگامی و نوآوری دانشکده در توسعه رشته علوم تربیتی و روانشناسی به خوبی در توسعه این رشته ها نشان داده شود.
 

به گفته مظاهری، دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی در ارائه خدمات تخصصی به شهر جزو اولین مراکز خدمات روانشناسی و مشاوره است که حدود ۲۵ سال قبل افتتاح شد و همچنان این مراکز در بلوار کشاورز مشغول ارائه خدمات هستند.

رییس دانشکده روانشناسی دانشگاه شهید بهشتی یادآور شد: البته مرکز مشاوره دانشگاه در حال حاضر توسعه پیدا کرده و مرکز دیگری نیز راه اندازی شده که در سطح شهرداری ها خدمات ارائه می دهند.

مظاهری با اشاره به اینکه خدمات دانشکده روانشناسی فراتر از مشاوره است، افزود: دانشکده در حوزه‌های دیگری از جمله حوزه توسعه منابع انسانی نیز وارد شده و همچنان از حدود پنج سال پیش به طور خاص در توسعه ارتباط با صنعت و جامعه و حوزه ایمنی کارهای بسیار ثمربخشی انجام داده است.

وی خاطر نشان کرد: دانشکده روان شناسی و علوم تربیتی از حدود سه سال قبل به طور جدی به حوزه حمل و نقل وارد شد و در خدمت حمل و نقل ریلی کشور با راهداری و ایمنی راه‌ها و با پلیس راهور همکاری های مناسبی را آغاز کرد؛ چرا که حل معضلات راه ها در شهر تهران اهمیت بسیاری دارد.  

 در ادامه رییس دانشگاه شهید بهشتی گفت: دانشکده روانشناسی این دانشگاه از انتخاب‌های اول رتبه های برتر کنکور سراسری است و همواره استادان مطرحی در این دانشکده مشغول تدریس بوده اند.
 
دکتر سعدالدین نصیری قیداری اظهار کرد: این دانشگاه ۲۰ هزار دانشجو، ۹۰۰ عضو هیات علمی، هزار و ۵۰۰ کارمند و ۹ دانشکده و ۱۰ پژوهشکده مرکزی دارد و دانشگاهی مهم با اهداف بزرگ است.

رییس دانشگاه شهید بهشتی گفت: دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی  یکی از دانشکده های خوشنام کشور است که جوانان در سطح کشور علاقه‌مند تحصیل در آن هستند.

نصیری قیداری خاطر نشان کرد: امروز اسامی علی محمد کاردان، پری رخ دادستان و  غلامحسین شکوهی در دانشکده ماندگار می شود تا دانشجویان وقتی که وارد دانشکده می شوند بدانند آنها پدران و مادران گذشته و پایه‌گذاران علوم جدید بودند.

وی افزود: در ایران این بزرگواران خون دل خوردند تا علوم تربیتی و روانشناسی توسعه یابد که با توجه به شرایط و امکانات گذشته کار ساده ای نبوده است.


جامعه همچنان به پیشکسوتان عرصه علم نیازمند است


شهردار تهران نیز در سخنانی در این مراسم گفت: پیشکسوتان که در عرصه تولید علم زحمت کشیدند، باید ارج نهاده شوند؛ چرا که همچنان به چنین افرادی در جامعه نیاز است.

پیروز حناچی اظهار کرد: در کنار علم جدید توجه به دانش بومی  و دانشمندان بومی اهمیت بسیاری دارد.

وی افزود: این حس حضور در فضای دانشگاه، آموزش و پژوهش قابل تعویض و جبران نیست. بشر در عصر فناوری با توسعه علم و فناوری با موضوعات بسیاری مواجه است که این موضوع باید به گونه ای در کلاس های درس دانشجویی جبران شود.

شهردار تهران ادامه داد: معمولا دانشجویان معماری خلاء علوم بومی را در عصر فناوری حس کرده اند. توسعه فناوری عمق دانش را برای دانشجویان کاهش داده است.
وی در باره اهمیت ساخت سردیس های استادان پیشکسوت علوم تربیتی و روانشناسی گفت: آنها اولین دانش آموختگان دکترای این رشته در ایران و گروه علوم تربیتی در دانشگاه تهران بودند و در واقع این رشته را بنیان نهادند

حناچی با اشاره به اینکه پیشکسوتان این رشته آموزش و پرورش نیز خدمت های بسیاری به جامعه کرده اند، گفت: این افراد تاثیر گذار کتاب های بسیاری را چاپ کرده اند. حضور موثر آنها از نکات مهم در دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی بود.


«سيدابراهيم امينى» در اين مراسم ضمن تقدير و تشكر از دكتر نصيرى قيدارى، رئيس دانشگاه شهيد بهشتى گفت: اگرچه تحصيلات ايشان در حوزه علوم پايه است اما چهره‌ای فرهنگى هستند و حضور ایشان در مجلس شوراى اسلامى به عنوان نماينده مجلس و مناصبی از جمله معاونت وزارت علوم و دبير كل كميسيون ملى يونسكو در ايران نشانگر اين مسئله است و اميدوارم با حضور ايشان و مجموعه خوبى كه از معاونين دارند شاهد توسعه و رشد هرچه بيشتر دانشگاه شهيد بهشتى به عنوان يكى از دانشگاه هاى مهم كشور باشيم.

نايب رئيس شوراى شهر تهران با اشاره به نگاه "انسان محور" شوراى شهر پنجم و مديريت شهرى به شهر گفت: روح و روان شهر را بايد مورد توجه جدى قرار داد و لازم است در كنار اقدامات سخت افزارى به روح شهر توجه كنيم، نخبه‌هايمان را گرامى بداريم و قدر بدانيم و آنها را به دانشجويان و جوانان به عنوان الگو معرفى كنيم و با تعاملی مثبت و سازنده با محيط‌هاى علمى بتوانيم گره‌هاى كورى كه در عرصه‌هاى مختلف حوزه مديريت شهرى وجود دارد را حل كنيم.

وى گفت: دكتر علي‌محمد كاردان، پيشكسوت و چهره ماندگار علوم تربيتى و روانشناسى كشور هستند، جناب آقاى دكتر غلامحسين شكوهى اولين وزير آموزش و پرورش بعد از انقلاب اسلامى بودند و به عنوان پدر علم تعليم و تربيت ايران شناخته ميشوند و بانو دكتر پرى رخ دادستان به عنوان مادر علم روانشناسى نوين در ايران چهره هاى ماندگارى هستند كه از سرديس هاى ايشان رونمايى ميشود و ما نيز از اينكه مجموعه مديريت شهرى در اين محفل دوستانه كه اساتيد، صاحب نظران و دانشجويان علوم تربيتى و روانشناسى حضور دارند سهيم است مسرور هستيم.

گفتنی است دانشکده علوم تربیتی و روان شناسی دانشگاه شهید بهشتی در حال حاضر با داشتن 42 عضو هیات علمی مجرب در حوزه های تخصصی روان شناسی، علوم تربیتی، مشاوره و علم اطلاعات و دانش شناسی و علوم تربیتی و با تحصیل بیش از 1000 دانشجو در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری به عنوان یکی از دانشکده های برجسته و پیشگام دانشگاه شهید بهشتی مطرح است.

 آیین نکوداشت و رونمایی از سردیس های علی محمد کاردان، پری رخ دادستان و غلامحسین شکوهی، اساتید پیشکسوت علوم تربیتی و روانشناسی سه شنبه 30 مهرماه در دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی دانشگاه شهید بهشتی برگزار  شد.
به

 

دیدگاه خود را بیان کنید



نظرسنجی