40 روش يادگيري زبان انگليسي

  

به ياد داشته باشيد ميان بر در يادگيري انگليسي وجود ندارد. به هر حال بايد لغات را ياد گرفت ، گرامر را تمرين كرد و بتوان صحيح صحبت كرد. اين روش ها فقط انجام آن مراحل يادگيري را آسان‌تر خواهد كرد.  : 

1-  وقتي كلمه تازه مي‌آموزيد تمام مشتقات آن را نيز ياد بگيريد يعني وقتي Beautiful  را كه صفت است آموختيد، Beauty  و Beautifullyرا نيز در كنارش بياموزيد.


2-  سعي كنيد بيشتر در محيطي باشيد كه زبان انگليسي به كار مي‌رود ( راديو، تلويزيون و اينترنت ...)  اين گونه انگليسي بيشتر در ضمير ناخودآگاهتان نفوذ خواهد كرد و يادگيري آن بسيار آسان تر خواهد بود چون همه چيز آشنا به نظر مي‌رسد.

3- هر روز تمرين كنيد. براي خود برنامه مطالعه بريزيد و طبق آن پيش برويد. 


4-  اصطلاحات يا همان Idiomها سخت ترين موارد براي يادگيري در زبان انگليسي مي‌باشند. از آنها نترسيد و تلاش كنيد تا مي توانيد در مكالمات از اصطلاحات استفاده كنيد تا انگليسي تان جذاب تر و طبيعي تر باشد.

5-  خانواده و دوستان خود را از برنامه اي كه ريخته ايد مطلع سازيد و از آنها بخواهيد تا شما را در اجراي برنامه كمك كنند و يا حداقل در آن اختلال ايجاد نكنند!


6-  انگليسي كه در اكثر كتاب‌ها آموزش داده شده است با انگليسي كه مردم به طور روزمره استفاده مي‌كنند متفاوت است. براي يادگيري نوع غيررسمي زبان انگليسي به تماشاي فيلم بنشينيد.

7-  روي هر چهار مهارت پايه اي reading , listening, writing, speaking   كار كنيد. همه ي اين مهارت ها مهم هستند و اگر مي‌خواهيد  زبان انگليسي خود را تقويت كنيد بايد بر همه ي اين مهارت ها مسلط باشيد.

8-  از يك ديكشنري انگليسي به انگليسي استفاده كنيد زيرا يكي از بهترين روش ها براي جلوگيري از ترجمه در ذهن همين كار مي‌باشد.

9- ليست كلماتي كه ياد مي‌گيريد را در دفترچه اي يادداشت كنيد و با خود همراه داشته باشيد و مدام مرور كنيد. سعي كنيد كلمات را چند بار در مكالماتتان بكار ببريد.    افرادي كه نمي‌خواهند دائم دفترچه اي را همراه خود داشته باشند از برنامه فلش كارت هاي هوشمند Anki  از اين سايت مي‌توانند براي موبايل اندرويد و يا آيفون خود استفاده كنند. اين برنامه بر روي كامپيوتر نيز قابل اجرا است و مهمترين ويژگي آن syncشدن است.
10-  از ساعت بيولوژيك بدن خود استفاده كنيد و بهترين زمان براي مطالعه خود را بدانيد. يعني اگر شب ها بهتر ياد مي‌گيريد سعي كنيد برنامه آموزشي خود را براي شب ها قرار دهيد.

11-  اين نكته را فراموش نكنيد كه اگر كلمه يا نكته اي را با مثال بياموزيد خيلي موثر تر خواهد بود.

12-  ببينيد كدام روش‌ها براي شما بيشتر كارساز است و بعد سعي كنيد از همان روش ها بيشتر استفاده كنيد تا نتيچه بهتر بگيريد.

13-  مطالب و روزنامه هاي انگليسي زبان را بخوانيد. نگران متوجه نشدن  همه لغات يا مفهوم ها نباشيد. به تدريج دركتان بالا خواهد رفت و حتي بدون اينكه به ديكشنري مراجعه كنيد نيز خواهيد توانست معاني را حدس بزنيد.

14-  اعتماد به نفس خود را حفظ كرده و از اشتباه كردن نترسيد. حتما شما نيز با مشكلاتي در انگليسي مواجه هستيد كه شايد خودتان از آنها غافل باشيد كه در اين صورت تنها راه تصحيح آن اشتباهات اين مي باشد كه صحبت كنيد و از انگليسي خود تا مي توانيد استفاده كنيد تا ديگران بتوانند اشتباهات شما را تصحيح كنند.

15-   كلمات ريشه را بياموزيد. اين كلمات به شما كمك مي‌كنند تا معني خيلي كلمات ديگر را بياموزيد. Minبه عنوان مثال به معني كوچك مي باشد و در خيلي كلمات ديگر به كار رفته است.

16-  پيشوند ها و پسوند ها را بياموزيد تا يادگيري لغات جديد برايتان راحت تر باشد.

17-  اصلا در ذهن خود ترجمه نكنيد. فارسي و انگليسي دو زبان متفاوت مي‌باشند كه در بيشتر موارد ترجمه لغت به لغت باعث اشتباهات فراوان خواهد بود. در ضمن سرعت يادگيري و مكالمه و درك شما را پايين خواهد برد.

18-  بهترين و طبيعي‌ترين راه يادگيري گرامر زبان انگليسي استفاده از آن در مكالمات است.

19-  به ياد داشته باشيد كه انگليسي را نمي‌توان از روي يك كتاب ياد گرفت. مانند رانندگي ، انگليسي را نيز بايد به كار برد تا آموخت.

20-  يك قانون ساده: هر چقدر مي‌توانيد از هر مقدار انگليسي كه ياد گرفته ايد استفاده كنيد، اين اصلي ترين راه پيشرفت در يادگيري زبان انگليسي مي‌باشد :)

salamatomehr سلامت و مهر مشاوره خانواده و  روانشناسی بالینی

21. انگليسي پر است از فعل هاي بي‌ قاعده     (Irregular Verbs) آنها را تا مي‌توانيد ياد بگيريد و حسابي تمرين كنيد.

22. مداومت در يادگيري را جدي بگيريد. اگر زمانيخواستيد به عنوان استراحت از انگليسي فاصله بگيريد، بدانيد كه اين باعث مي‌شود سطح انگليسي شما تنزل كرده و از سر گرفتن كارها دشوارتر شود.

23. موفقيت شما به تلاش شما بستگي دارد. اگرتلاش كرده باشيد خود را موفق بدانيد و اعتماد به نفس خود را حفظ كنيد.

24. با دوست يا دوستان خود انگليسي تمرين كنيد.بهترين راه يادگيري انگليسي و گرفتن انگليسي، كمك گرفتن از يك دوست است.

25. فراموش نكنيد كه انگليسي دقيقا همان طور كه نوشته شده تلفظ نمي‌شود. مثلا كلمه Ough   به تنهايي حدود شش تلفظ دارد! بهترين كار اين است كه فونتيك كه در ديكشنري استفاده شده است را ياد بگيريد.

26. شايد با متدهاي يادگيري انگليسي در خواب آشنايي داشته باشيد. بگذاريد من هم يك نمونه شيوه يادگيري انگليسي در خواب به شمابياموزم:  با خيال راحت بخوابيد! بله همينكار را بكنيد تا انگليسي تان قوي تر شود چون يك خواب خوب هميشه قدرت يادگيري شمارا بهتر مي‌كند!  

 

27. از منبع معتبر استفاده كنيد و يا سركلاس يك استاد مطمئن بنشينيد. هيچ كس نمي‌خواهد مطلبي را اشتباه بياموزد و وقت خودرا تلف كند. پس از همان ابتدا به فكر باشيد.

28. براي مطالعه مكاني ساكت را انتخاب كنيد كه بتوانيد 100 درصد تمركز كنيد.

29. به احساسات خود اعتماد كنيد. براي صحبت زياد فكر نكنيد كه چه كلمه اي بايد استفاده كنيد. معمولا ناخودآگاه كلمات درست خواهد بود.

30. از منابعي استفاده كنيد كه به سطح شما بخورد. سعي نكنيد از منابع سخت استفاده كنيد چون انگيزه تان را كم خواهد كرد.

31. نگران لهجه خود نباشيد. اگر به اندازه كافي روي لهجه خود تمرين كنيد و تلفظ  درست لغات را بياموزيد ، زمان همه چيز را حل خواهد كرد. در ضمن فيلم ديدن هم براي تقويت لهجه كارساز است.

32. تفاوت لغات انگليسي بريتانيايي و آمريكايي رابياموزيد و سعي كنيد درست استفاده كنيد. مثلا Elevator   به معني آسانسور آمريكايي است ولي Lift    بريتانيايي است.

33. براي تقويت املاي كلمات به فيلم و سي دي گوش دهيد و هرچه مي‌شنويد را بنويسيد و بعد املاي لغات را چك كنيد.

34. براي تقويت مكالمه سي دي بگذاريد و يا قسمتي از يك فيلم را ببينيد و همان طور كه آهنگ مورد علاقه خود را همراهي مي‌كنيد و مي‌خوانيد،همزمان با سي دي و يا فيلم پيش بريد.

35. از يادگيري لذت ببريد. وقتي در حين يادگيري خوش باشيد، يادگيري دو چندان تاثير دارد.

36. هيچ گاه نا اميد نشويد. شايد به زماني برسيدكه تصور كنيد هيچ چيز ياد نمي‌گيريد. نگران نشويد چون همه به اين حس مبتلا مي‌شوند،مهم آن است كه بر اين حس غلبه كنيد.

37. از راديو استفاده كنيد و به كانال هاي انگليسي گوش دهيد. راديوهاي آنلاين هم گزينه مناسبي هستند.

 

38. سعي كنيد يادگيري انگليسي را عقب نيندازيدزيرا انگيزه تان را كاهش مي‌دهد. 

39.براي فيلم ديدن هم به ياد داشته باشيد كه ازدي وي دي استفاده كنيد تا بتوانيد هر وقت خواستيد قسمت هاي مورد نظر را چند بارببينيد.

 

40. هيچ سني براي يادگيري زبان خيلي زود و يا خيلي دير نيست. لطفا بهانه نياوريد و يادگيري را شروع كنيد. منتظر چي هستيد؟ 

http://taftiau.ac.ir

salamatomehr

دیدگاه خود را بیان کنید



نظرسنجی