دانلود رایگان فیلم روانشناسی داستان مغز

 براي سالم نگه داشتن مغز لازم است فعاليت هاي جسمي را انجام دهيد که ترکيبي از به کارگيري حواس مانند بينايي، بويايي، لامسه، چشايي و شنوايي و احساسات است.

 

ورزش های مفید برای هوشیاری مغز 

مناسب برای دانشجویان روانشناسی و فیزیولوژی و آسیب شناسی و پزشکی و علاقمندان به مستندهای علمی .....


با دستي که عادت نداريد مسواک بزنيد

نتايج بررسي ها نشان مي دهد استفاده از دستي که کمتر عادت به کار کردن دارد مي تواند باعث فعاليت قابل توجه قسمت هاي قشري مغز شود که اطلاعات را کنترل و پردازش مي کند. با دست غيرمسلط تيوب خمير دندان را باز کنيد خمير را روي مسواک قرار دهيد و سپس با همان دست مسواک بزنيد.salamatomehr

با چشم هاي بسته دوش بگيريد

با اين کار، دست ها اعضاي مختلف بدن را حس مي کند و به مغز پيغام ارسال مي کند. با چشم بسته شير آب را پيدا کنيد، دماي آب را تنظيم کنيد، سپس با چشم هاي بسته دوش بگيريد.

در کارهاي صبح خود تغيير ايجاد کنيد

فعاليت هاي جديد، قسمت عمده اي از قشر مخ را به کار مي گيرد و باعث افزايش فعاليت مغز مي شود. در مقابل با يکنواخت شدن کارها، فعاليت مغز محدود مي شود. پس در برنامه روزانه خود تغيير ايجاد کنيد و به جاي اينکه اول لباس بپوشيد، صبحانه ميل کنيد و براي پياده روي مسير جديد را انتخاب کنيد.

به اشيا بر خلاف جهت هميشگي نگاه کنيد

اگر عادت کرده ايد اشيا را از راست به چپ و از بالا به پايين نگاه کنيد هنگامي که اشيا را برخلاف عادت نگاه مي کنيد مغز براي تحليل ارتباط اشياي ديده شده، مجبور است بيشتر فعاليت کند.salamatomehr

جاي نشستن سر ميز را عوض کنيد

اگرچه در هر خانواده اي افراد سعي مي کنند روي يک صندلي ثابت بنشينند اما گاهي لازم است جاي نشستن تغيير کند، زيرا در اين شرايط عملکرد مغز بيشتر مي شود. با تغيير مکان نشستن فردي که کنار شما نشسته تغيير مي کند و زاويه ديد شما نسبت به اتاق عوض مي شود و حتي نحوه برداشتن نمک و فلفل نيز تغيير خواهد کرد.

به حس بويايي خود بيشتر توجه کنيد

براي اين کار مي توانيد عصاره گياه يا ميوه اي که عطر آن را دوست داريد به مدت يک هفته کنار تخت خود قرار دهيد. صبح به صبح هنگام دوش گرفتن و لباس پوشيدن بوي آن را استشمام کنيد.

با تقويت حواس از جمله بينايي، شنوايي و بويايي سعي کنيد اين قسمت از مغز خود را فعال نگه داريد.

هنگام خريد بيشتر دقت کنيد

هنگام خريد به تمام قفسه هاي فروشگاه توجه کنيد و اگر محصولي جديد ديديد حتي اگر قصد خريد نداريد، محتويات آن را بخوانيد و درباره آن فکر کنيد.

با اين کار موضوعات جديد را تجربه مي کنيد.

نقاشي کنيد

هنر قسمت غيرگفتاري و قسمت هاي عاطفي کورتکس را فعال مي کند، هنگام نقاشي کردن، قسمت هايي از مغز که مربوط به شناسايي شکل، رنگ و طرح است، فعال مي شود.

طي روز سعي کنيد ارتباط اجتماعي بيشتري برقرار کنيد

اجتماعي نبودن تأثير منفي و شديدي بر توانايي شناختي فرد مي گذارد. از اين رو لازم است ارتباط اجتماعي خود را افزايش دهيد. به عنوان مثال سعي کنيد براي خريد، با فروشنده صحبت کنيد.
 سلامت نیوزsalamatomehr 

دانلود فایل در لینک زیر

دانلود فیلم

دیدگاه خود را بیان کنید



نظرسنجی