کارکردن درتعطیلات عید +راهکار

کارکردن درتعطیلات عید +راهکار

اگر در روزهای تعطیل هم مشغول کارکردن هستیداز خودتان وقت بخواهید

کمتر کسی در کارخانه، مثل شما تعطیلات عیدش را با دو شیفت کارکردن در روز می‌گذراند. نیازهای مالی‌تان از یک‌طرف و جاخالی‌دادن همکارهای‌تان از سوی دیگر، تعطیلات را از نوروز شما حذف کرده‌ است. چاره چیست؟ شاید کار واقعا همین است و گاهی راهی جز ساختن با اجبارهای آزاردهنده‌اش باقی نمی‌ماند.


به گزارش سلامت ومهر به نقل از سلامت نیوز،ساختن با شرایط دشوار کاری، تنها راه شما برای دوام‌آوردن در این کارخانه بحران‌زده است. اما پرکاربودن‌تان در روزهای به‌ظاهر تعطیل عید، قرار نیست به معنای متفاوت سپری‌کردن این روزها با دیگر لحظه‌های سال نباشد. عید، عید است! چه در آن مجبور به پول‌درآوردن باشید و چه با خیال راحت، بتوانید آن را در سفر بگذرانید. عید، عید است!


اولین وقت مرخصی را رزرو کنید

نمی‌توانید برنامه کاری‌تان را تغییر دهید؟ برنامه تعطیلات‌تان را عوض کنید. اولین زمانی که یکی از همکاران‌تان می‌تواند مسئولیت کارهای شما را برعهده بگیرد، چه وقتی است؟ با مدیرتان برای مرخصی‌گرفتن در آن روز، هماهنگ کنید. نمی‌گوییم که در این شرایط سخت کاری و اقتصادی، بار سفر ببندید. تنها چیزی که از شما می‌خواهیم، این است که یکی دو روز متعلق به خود و خانواده‌تان باشید. پس بی‌هیچ بهانه‌ای، اولین زمان مجاز برای سرکارنرفتن را، به خودتان و خانواده‌تان اختصاص دهید.

برنامه‌ریزی کنید

وقت و امکان سفررفتن ندارید؟ اشکالی ندارد! قرار نیست همه خوش‌گذرانی‌های نوروزی، به سفرکردن ختم شود! نگاهی به اطراف‌تان بیندازید. در همین محله شما چند مکان تفریحی وجود دارد که پیش از این نتوانسته‌اید به آنها سر بزنید؟ چند نمایش کمدی در نزدیکی خانه شما اجرا می‌شوند و چند سالن سینمای سه‌بعدی در پارک‌های اطراف خانه‌تان دایر هستند؟ یکی از آنها را انتخاب کنید! نه خرج زیادی برمی‌دارد و نه وقت زیادی را از شما طلب می‌کند. فقط کافی است آستین‌های‌تان را بالا بزنید و تصمیم بگیرید که روزهای ابتدای سال‌تان، شبیه روزهای خسته پایان سال نباشد. اگر بتوانید برنامه مشخصی را برای وقت‌گذرانی در زمان‌های کوتاه استراحت‌تان بریزید، می‌توانید تعطیلات شیرین‌تری را تجربه کنید. مهم نیست که روزکار هستید یا شب‌کار. شاید خوردن یک دست کله‌پاچه، کنار اعضای خانواده‌تان در یک صبح فروردینی را هم بتوانید تفریح به حساب بیاورید.

محدودیت‌های‌تان را پنهان نکنید

گلایه‌های فامیلی، ممکن است بیشتر از هر چیزی در این روزها شما را آزار دهد. شمایی که وقت سرزدن به همه فامیل را ندارید، ممکن است مورد غضب آنها قرار بگیرید و از جمع‌شان طرد شوید. شاید بد نباشد که به‌خاطر به دردسرنینداختن خود برای رفتن به خانه تک‌تک اعضای فامیل در این روزهای شلوغ کاری، یک بعدازظهر، همه آنها را به خانه خود دعوت کنید. با این راه، هم بعد از یک سال دوری، همه اعضای فامیل را دیده‌اید و هم می‌توانید برای‌شان توضیح دهید که فعلا به شدت مشغول کار هستید و بعد از کم‌شدن فشار کاری‌تان، بازدید عید آنها را هم پس می‌دهید.

کار، کار است! این جمله را تکرار کنید

اگر کارتان فصلی است و به همین چند روز تعطیل محدود می‌شود، نباید اجازه دهید که نگرانی از بیکارشدن، خوشحالی روزهای ابتدای سال را از شما بگیرد. یادتان نرود که کار، کار است؛ چه یک‌روزه باشد و چه ده‌ساله! و مدام با خودتان تکرار کنید: «منی که امروز مشغول کار هستم، بعد از تمام‌شدن این دوره هم راه دیگری برای پول‌درآوردن پیدا خواهم کرد.»

از شبکه‌های اجتماعی فاصله بگیرید

شمایی که به شدت خسته و درگیر کار هستید، با سرزدن به صفحات دوستان و فامیل‌های‌تان در شبکه‌های اجتماعی، ممکن است سرخورده‌تر و عصبی‌تر هم بشوید. وقتی شما در کارخانه مجبور به مراقبت از خط تولید هستید، دیدن عکس دوستی که در ساحل دریا لم داده و زیر آفتاب نیمه‌جان بهاری به آرامش رسیده، چندان خوشایند نخواهد بود. پس برای اینکه درگیرشدن با لحظات خوش دیگران در این روزهای سخت، لحظات شما را ناخوش نکند، چند روزی فکر مرورکردن صفحات دوستان‌تان در شبکه‌های اجتماعی را از سرتان بیرون کنید.

 

دیدگاه خود را بیان کنید



نظرسنجی