برخی اختلالات روان پزشکی در دوران کودکی، خطر ابتلا به اعتیاد را در بزرگسالی افزایش می دهند

بیش فعالی دارای ویژگی های بارزی است که شامل پرتحرکی، کمبود توجه و تمرکز، بروز اعمال ناگهانی و غیرقابل پیش بینی می شود.

 محققان علوم پزشکی دانشگاه وریخه آمستردام در هلند اعلام کردند برخی اختلالات روان پزشکی در دوران کودکی، خطر ابتلا به اعتیاد را در بزرگسالی افزایش می دهند.

در مطالعه ای که در شماره اخیر نشریه آکادمی روان پزشکی کودکان و بزرگسالان آمریکا منتشر شد آمده است که به این اختلالات باید توجه خاصی مبذول شود.

محققان دانشگاه وریخه آمستردام در هلند می گویند کسانی که در دوران کودکی به اختلالاتی همچون بیش فعالی و نقص توجه،‌ اختلالات برقراری ارتباط و افسردگی مبتلا بوده اند، در بزرگسالی بیشتر از دیگران در خطر ابتلا به اعتیاد قرار دارند.

البته این مشکل درباره اختلال اضطراب، کمتر مشخص شده است.

دکتر آنابت پی گرون من و همکارانش می گویند یافته های آنان نشان می دهد نه تنها بیش فعالی و نقص توجه، خطر ابتلا به اعتیاد را افزایش می دهد بلکه دیگر اختلالات روانی دوران کودکی نیز چنین خطری را افزایش می دهند.


 

محققان می گویند بزرگ ترین پیام این مطالعه این است که به اختلالات دوران کودکی باید توجه خاص داشت.

در این بررسی تعداد 37 مطالعه قبلی که در مجموع بر روی 762 هزار نفر انجام گرفته بود مورد بازبینی قرار گرفت.

به گزارش پایگاه خبری یورک الرت در اینترنت، بیش فعالی دارای ویژگی های بارزی است که شامل پرتحرکی، کمبود توجه و تمرکز، بروز اعمال ناگهانی و غیرقابل پیش بینی می شود.salamatomehr

این اختلال سه نوع است؛

- در گونه اول که کودک فقط در توجه و تمرکز مشکل دارد. 

- در نوع دوم فقط پرتحرکی دیده می شود .

- و بالاخره نوع ترکیبی که کودک هم پرتحرک است و هم مشکل توجه و تمرکز دارد این اختلال در کودکان دبستانی و در پسرها سه تا پنج برابر شایع تر از دختران است و بیشتر در پسران اول خانواده مشاهده می شود.

به گزارش سلامت و مهر به نقل از خبرگزاری صدا و سیما :

معمولا اختلال از سه سالگی به بعد تشخیص داده می شود. کودکان مبتلا در دوره شیرخواری اکثرا پرتحرک هستند و دست ها و پاهای خود را زیاد حرکت می دهند؛ کم خواب، کم غذا هستند و زیاد گریه می کنند.

دیدگاه خود را بیان کنید



نظرسنجی