نحوه ی تداوم بخشیدن به روابط جدی عاشقانه

 به مرحله اي رسيده ايد که فکر مي کنيد رابطه ي شما در حال جدي شدن است. يک ارتباط جدي شايد يکي از مراحل مهمي است که شما را هر چه بيشتر به نامزدي نزديک خواهد کرد. البته ممکن است برخي از افراد تصور کنند که اين مراحل جزء تشريفات و آداب و رسوم به شمار مي روند. به هر حال تاکيد ما در اين مقاله بيشتر بر روي روابط "جدي" است.

 

در اين مرحله هر دو نفر بايد سعي کنند تا بيشتر همديگر را بشناسند. با اين وجود عليرغم کارهاي بسيار زيادي که طرفين مي بايست در اين دوران انجام دهند، زوجين براي حفظ دوام و بقاي ارتباط مي بايست يک سري مسائل حياتي را نيز در نظر بگيرند. در اين مقاله قصد داريم تا رموز برقراري يک ارتباط جدي را با شما در ميان بگذاريم.                                                                                                                                                                                                     


• صداقت  

         زمانيکه ارتباط شکل جدي به خود مي گيرد، ديگر نوبت به آن مي رسد که فرد ظاهر بي نقص و کاملي را که در ملاقات هاي اوليه از خود بروز مي داده را کنار بگذارد. در اين مرحله بايد خود واقعي تان را به طرف مقابل نشان دهيد. بايد چهره ي واقعي تان را ابراز کنيد و ببنيد که آيا مي توانيد با شخصيت واقعي که داريد با يکديگر ارتباط موفقي برقرار کنيد يا خير. اين امر به شما کمک مي کند که بعد از ازدواج به مشکل برخورد نکنید.  سلامت و مهر 

    . گفتگو  

          زوج هايي که به سختي مي توانند نظر خود را به يکديگر انتقال دهند و احساس واقعي خود را با طرف مقابل در ميان بگذارند، قادر به تجربه ي روابط بلند مدت و جدي نخواهند بود. يک ارتباط جدي بر مبناي شراکت بنيان نهاده مي شود و شراکت موفق مستلزم اعتماد است. اگر با هم صحبت نکنيد، هيچ يک از شما نمي توانيد حدس بزنيد که براي ديگري چه اتفاقي روي داده است. در حاليکه حريم خصوصي و فضاي مناسب فردي براي هر يک از طرفين در اين زمان از اهميت خاص خود برخوردار مي باشد، اما برقراري ارتباط و بيان احساسات، افکار و عواطف شخصي نيز امري است که به نوبه ي خود از اهميت ويژه ا ي برخوردار ميباشد.

. درک و پذیرش

   سلامت و مهر

     اگر شما متوجه مسئله ي ناخوشايندي در مورد شريکتان شويد، آيا باز هم مانند قبل دوستش خواهيد داشت؟ شايد روزهاي اول تصور ديگري در مورد شريکتان داشتيد، اما به مرور زمان نقص هايي در وجود او پيدا مي شود و ممکن است تصويري که از او در ذهنتان ساخته بوديد لکه دارد شود. مهم اين است که بتوانيد خود را با شخصيت واقعي او وفق دهيد.      

. گذشت و تواضع

  چه کسي بايد به خاطر ديگري تغيير کند؟ اين شايد يکي از پيچيده ترين سوالاتي باشد که مي توان در مورد يک ارتباط جدي مطرح کرد. اگر ميزان درک متقابل و پذيرش طرفين از يکديگر بالا باشد، اصلاً شايد لازم نباشد که هيچ يک از طرفين خودشان را تغيير بدهند؛ اما اگر زوجين صلاح ديدند که در برخي موارد خودشان را با هم تطبيق دهند، هر دو نفر در کنار هم بايد اين کار را انجام دهند. اينکه بتوانيد غرور خود را کنار گذاشته و تغيير کنيد، نيازمند حس تواضع و فروتني بالایست .

      • زنده نگه داشتن رابطه       سلامت و مهر

           يکي از مسائلي که باعث سقوط روابط جدي مي شود، اين است که طرفين احساس مي کنند بايد يک ارتباط ثابت را دنبال کرده و يک سري کارهاي روتين انجام دهند. بد نيست هر چند وقت يک بار کارهاي جديد انجام دهيد و طرف مقابل را با سورپريزهايي که برايش داريد، شگفت زده کنيد. سعي کنيد در طول مدت زماني که با يکديگر هستيد، کارهاي جالب و جذابي انجام دهيد.

www.salamatomehr.com 

دیدگاه خود را بیان کنید



نظرسنجی