با خوب گوش دادن مانع از طلاق عاطفی و خیانت همسر شویم

 امروزه بسیاری از زوجین از همسرشان گله دارند که چرا به حرف آن گوش نمی‌دهند، این موضوع سبب می‌شود تا حرف‌های خود را به شخص دیگر بگویند که همین عامل می‌تواند باعث بروز خیانت شود.

دکتر پروانه صفایی مقدم: مدیریت شنوایی را یکی از بهترین و موثرترین راه‌های ارتباطی مناسب بین زوجین دانست و اظهار کرد: خوب گوش دادن به صحبت‌های طرف مقابلتان می‌تواند یکی از راهکار‌های ارتباط موثر باشد که متاسفانه این عنصر بسیار در روابط زوجین کمرنگ شده است و باید افراد یک خانواده به خصوص زوجین در بی توجهی به حرف همسرشان تجدید رفتار کنند. 

وی ادامه داد: خانم‌ها نسبت به آقایان از مدیریت شنوایی بهتری برخوردارند و این آقایان هستند که در گوش دادن به حرف‌های همسرشان کوتاهی می‌کنند. 


صفایی مقدم به عوامل کمبود توجه و خوب گوش ندادن زوجین اشاره کرد و افزود:

یکی از مهمترین عوامل خوب گوش ندادن افراد این است که برای حرف زدن و پاسخ به سوال طرف مقابل بسیار عجول هستند و کم طاقتی خود دلیل مهم این رابطه است و اینکه متاسفانه این فرهنگ در برخی خانواده‌‎ها هنوز نهادینه نشده است که خوب گوش دادن را یاد بگیرند؛ اما در مقابل ممکن است هر دو طرف زیاد صحبت کنند اما به خوبی حرف یکدیگر را گوش ندهند. سلامت و مهر

عضو انجمن روانشناسی ایران، تصریح کرد: خوب گوش ندادن به صحبت‌‌های طرف مقابل می‌تواند عامل بسیاری از اختلافات و مشکلات شود بنابراین توصیه ما این است که وقتی همسرتان با شما صحبت می‌کند با دقت تمام به حرف‌های او توجه کنید و بعد از تمامی صحبت شروع به حرف زدن کنید که این نیازمند تکنیک خوب گوش دادن است. 

عضو سازمان علوم شناختی ایران، مدیریت شنوایی را عامل پیشگیری از خیانت در خانواده دانست و اظهار کرد: امروزه بسیاری از زوجین به ویژه خانم‌ها از همسرشان گله دارند که چرا به حرف آن گوش نمی‌دهند و همین موضوع باعث شده تا آن‌ها هم متاسفانه حرف‌های خود را به کسی بگویند که مورد پسند عرف و شرع جامعه نیست و همین عامل می‌تواند باعث بروز خیانت شود. 

وی افزود: اگر زوجین با احترام به حرف‌های یکدیگر گوش دهند شاید کمتر شاهد خیانت و طلاق عاطفی در خانواده‌ها باشیم. 

وی در پاسخ به این سوال که خوب گوش دادن نیازمند چه تکنیکی است، گفت: مدیریت شنوایی صرفاً به معنای خوب گوش دادن نیست بلکه شما خوب گوش می‌دهید که بتوانید از یک رابطه گفتمان خوب بهره ببرید که یا در کار یا در زندگی شخصی و یا در موارد دیگر می‌تواند عامل موفقیت شما در زندگی شود. 

این روانشناس ادامه داد: زمانی که شما خوب به صحبت همسرتان گوش می‌‎دهید این عمل شما باعث می‌شود تا همسرتان احساس بهتری به شما داشته باشد و همین می‌تواند نقطه آغاز یک رابطه خوب زناشویی شود. 

سینا نیوز

salamatomehr 

دیدگاه خود را بیان کنید



نظرسنجی