اثرات مواجهه سرب بر مشکلات انضباطی مدرسه و زندانی شدن نوجوانان ( رفتارهای ضد اجتماعی)

 بر اساس تحقیقاتی که به تازگی انجام شده است، بین قرارگیری کودکان در معرض سرب و رفتارهای ضد اجتماعی آنها در آینده ارتباط مستقیم وجود دارد. 

بر اساس تحقیقاتی که در دانشگاه پرینستون و دانشگاه براون انجام شده، قرار گرفتن در معرض سرب در سال‌های پیش از دبستان به طرز چشمگیری باعث افزایش احتمال بروز رفتارهای ضد اجتماعی می‌شود و بنابراین می‌تواند عامل مهمی در افزایش جرم در طی چند دهه گذشته باشد.

 

افراد قرار گرفته در معرض سرب در اوایل کودکی (تا 6 سالگی) به احتمال زیاد دارای مهارت‌های ضعیف فکری، مشکلات توجه و رفتارهای تهاجمی هستند؛ این ویژگی‌های منفی می‌تواند منجر به رفتارهای ضداجتماعی یا جنایی در بزرگسالی شود.


 

استاد اقتصاد و امور عمومی، گفت: «محققان تلاش کردند تا اثرات مواجهه سرب بر مشکلات انضباطی مدرسه و زندانی شدن نوجوانان را بیاموزند؛ با بررسی‌های آنها روشن شد که کاهش میزان سرب در واقع یک عامل کمک کننده به کاهش میزان جرم است».

پژوهشگران برای اثبات آنچه که مطرح کرده‌اند، مطالعه خود را بر روی داده‌های مربوط به حدود 120،000 کودک متولد شده در رودآیلند آمریکا انجام دادند؛ همه این کودکان متولد سال 1990 بودند که تا پایان سال 2014 تحت نظر محققان بوده‌اند و رفتار و عملکرد آنها زیر ذره‌بین محققان کنکاش می‌شد؛ براساس آن محققان دریافتند به ازای هر یک واحد افزایش سرب در خون، احتمال اینکه کودک از تحصیل در مدرسه تعلیق شود 6.4 تا 9.3 درصد خواهد بود. salamatomehr

به گزارش سلامت و مهر به نقل از فارس : انتظار می‌رود با کاهش قرارگیری کودکان خردسال در معرض سرب، بروز رفتارهای ضد اجتماعی کمتر شود و به دنبال آن زمینه کاهش جرم و جنایت در طول سال‌های آینده فراهم شود و شاهد جنایات کمتری از سوی نوجوانان باشیم. 

دیدگاه خود را بیان کنید



نظرسنجی