عامل ارتقاء امنیت کاربران و خانواده در فضای مجازی افزایش مهارت خود کاربران است

 رئيس پليس فتا استان آذربايجان شرقي گفت: آگاه سازی و آموزش یکی از مهم‌ترین راهکار مقابله با آسیب‌های فضای مجازی و افزایش اطلاعات کاربران این حوزه از مهم‌ترین و ثمربخش‌ترین راهکار برای مقابله با آسیب‌های فضای مجازی است.  

پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا: سرهنگ محسن محمودی در جمع کارکنان و پزشکان بیمارستان الغدیر تبریز اظهار کرد:  با پیشرفت دانش فناوری اطلاعات و گسترده شدن استفاده از تکنولوژی‌های مختلف حملات و تهدیدات امنیتی نیز در این حوزه بیشتر شده و برای آماده شدن و پیشگیری در مقابل تهدیدات گوناگون که روز به روز شکل تازه‌ای به خود گرفته و بیشتر داخل خانه‌ها و محل کارمان نفوذ می‌کنند که باید اولا دانش خود را در این زمینه بالا برده و در مرحله بعد با توجه به نیازهای امنیتی شبکه خود بهترین راه کار امنیتی را بکار گیریم.


 


اين مقام انتظامي سلامت، امنیت و آرامش را از فاکتورهای اساسی در زندگی افراد بر شمرد و افزود: این فاکتورها می‌تواند تحت تاثیر عملکرد ناصحیح در فضای مجازی دچار اختلال شود و به همین خاطر مدیریت و کنترل مداوم این عملکرد امری ضروری است.

وی در ادامه تاکید کرد: برای مقابله با ناامنی در مسائل خانوادگی در فضای مجازی باید اولویت خانواده‌ها بر روابط مبتنی بر واقعیت، مهرورزی، عاطفه و عشق استوار باشد و فضای مجازی به عنوان مکمل فضای حقیقی در این زمینه قرار گیرد. اگر ارتباطات مجازی نقش مکمل داشته باشند مفیدتر خواهد بود و نقش تکمیل کنندگی را بهتر می‌توانند در امنیت خانواده‌ها ایفا کنند.

رئیس پليس فتا آذربايجان شرقي به شهروندان توصیه کرد: افزایش سطح آگاهی کاربران نقشی بسیار اساسی در کاهش آسیب‌های فضای مجازی و افزایش امنیت و ایمنی خانواده‌ها دارد، چراکه اعضای خانواده با مهارت و سطح آگاهی بیشتر می‌توانند امنیت بیشتری در فضای مجازی داشته باشند.

فارس

دیدگاه خود را بیان کنید



نظرسنجی