ارائه طرح وزارت پیشگیری و ارتقاء سلامت روان به دولت در آینده ی نزدیک

ارائه طرح وزارت پیشگیری و ارتقاء سلامت روان به دولت در آینده ی نزدیک

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان نظام روانشناسی و مشاوره ؛ دکتر محمد حاتمی رئیس سازمان نظام روان‌شناسی و مشاوره در دیدار با روان‌شناسان و مشاوران استان خوزستان روز شنبه مورخ 1398/11/12 در دانشگاه اهواز طی سخنانی باتبریک فرا رسیدن 12 بهمن ماه سالروز بازگشت امام خمینی (ره) به کشور عزیزمان یاد و خاطره شهدای جنگ تحمیلی خصوصاً شهدای استان خوزستان که با پایمردی از استان خوزستان دفاع کردند اظهار داشت، مسافرت‌های مسئولان سازمان به استان‌ها برای راه اندازی شوراهای استانی و دیدار با اعضاء از نزدیک می‌باشد .
ما باید تلاش کنیم سازمان نظام روان‌شناسی و مشاوره به عنوان مرجع اصلی روان‌شناسی و مشاوره در کشور نهادینه نمائیم، بنابراین شورای استانی مسئول و ناظر کل مسائل روان‌شناسی و مشاوره در استان می‌باشد در واقع رئیس شورای استانی باید به عنوان مشاور استاندار انتخاب شود در شورای اجتماعی و اداری استان شرکت کند،.ما در نظر داریم،اختیارات استانها را افزایش دهیم ، کمیسیون تلفیق را در صورتی به استانها میدهیم که استانداری ها مکانی را جهت استقرار شورای استانی در اختیار آنان قرار دهند.


دکتر حاتمی گفت ، متأسفانه مسئله سلامت روان در کشور متولی واحد ندارد، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی هدف اصلیش درمان است به پیشگیری چندان اهمیت نمی‌دهد، اکنون در سال جاری در دانشگاه‌های علوم پزشکی بودجه‌ای برای پیشگیری و سلامت روان اختصاص نیافته است، در کتاب ارزش نسبی سلامت تعرفه روان‌شناسان و مشاوران حذف شده است از همه مهمتر در وزارت بهداشت روان‌شناسان و مشاوران نه تعرفه دارند و نه جایگاه اگر برای ارتقاء سلامت روان سه سطح قائل باشیم، در پیشگیری ثانویه که تشخیص و درمان است ،وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی متولی است و در سطح سوم توانبخشی است سازمان بهزیستی متولی سلامت اجتماعی است امّا سطح اول متولی ندارد، ما طرحی را آماده کرده‌ایم ، بنا داریم تقدیم ریاست محترم جمهوری کنیم به نام وزارت پیشگیری و ارتقاء سلامت روان به زودی تقدیم ایشان خواهیم کرد.سلامت و مهر
دانشیار دانشگاه خوارزمی گفت : درخصوص تعرفه‌ها شورای مرکزی پیشنهاد خود را به هیأت دولت داده است، اینکه هیأت دولت چه مبلغی را تأیید نماید باید منتظر باشیم. درباره بیمه‌های پایه در قانون برنامه ششم ماده 102 بیمه های پایه تصویب شده است در دیدار حضوری با آقای دکتر لاریجانی ریاست محترم مجلس شورای اسلامی درخواست داده‌ایم این مصوبه اجرایی شود. ریاست محترم مجلس شورای اسلامی هم دستور داده‌اند به معاون خود که موضوع را پیگیری نمایند. مجدداً از حضور گرم شما سپاسگزاری می‌نمایم. قبل از سخنان رییس سازمان، دکتر فریبرز درتاج معاون پژوهشی سازمان طی سخنانی از پیشرفت‌های سازمان در سال جاری سخن گفت و اظهار داشت اکنون سازمان تنها متولی روان‌شناسی و مشاوره در کشور است، ما وظیفه داریم در این شرایط همه با هم ریاست سازمان را حمایت کنیم تا بتوانند برنامه‌های خود را عملی سازند البته تلاش‌های صورت گرفته در سال جاری همه را امیدوار کرده است. امیدوارم اعضاء ما در خوزستان ‌بعد از این بتوانند در همین استان مصاحبه شوند و پروانه خود رادریافت نمایند.

روابط عمومی سازمان نظام روانشناسی و مشاوره

دیدگاه خود را بیان کنید



نظرسنجی