راهکارهای عملی و اسرار نفوذ در قلب مردان

محبوبیت داشتن زنان نزد همسران از جهات مختلفی ضرورت دارد و فقدان آن سخت مشکل ساز می گردد.

اول برای شخص زن که نیاز روانی به محبوبیت دارد .

دوم برای خانواده که زن محور آنست و سلامت او در سلامت خانواده تاثیر مستقیم دارد.

سوم برای جامعه که زنان نیمی و یا بیش از نیم آن را تشکیل می دهند.

محبوبیت داشتن و مورد محبت و احترام مرد واقع شدن از مهمترین نیازهای روحی زنان است . وقتی نیاز باشد و پاسخ داده نشود ، بدیهی است که خسارت به بار می ورد و چه بسا در غالب یک بیماری روانی همچون افسردگی ، پرخاشگری ، زودرنجی ، ترحم و توجه طلبی و از این قبیل بروز داده شود.


اهمیتی که زن برای محبت و درک و توجه مرد قائل است هیچگاه برای مرد قابل درک و فهم نیست . مهمترین دلیل برای توجیه این همه تلاش های زنان در جهت حفظ زیبایی اندام و چهره که منجر به تحمل رنجهای زیادی همچون رژیم های غذایی ، عملهای جراحی و ... در سراسر دنیا می شود ، چیزی جز جلب محبت واقعی مرد نیست.

زن وقتی خود را محبوب نبیند ، شادی و نشاطش را از دست می دهد و برای محبت کردن هم دچار تردید و ضعف می شود و شاید به کلی انسان خشک و بی عاطفه گردد.

مکانیسم طبیعی ازدواج که اسلام قوانین خود را بر آن اساس وضع کرده این است که زن در منظومه خانوادگی محبوب و محترم باشد . بنابراین اگر به عللی زن از این مقام خود سقوط کرد و شعله محبت مرد نسبت به او خاموش و مرد نسبت به او بی علاقه شود پایه و رکن اساس خانوادگی خراب شده یعنی یک اجتماعی به حکم طبیعت از هم پاشیده است  salamatomehr  .

اساسا زن از زحمت کار بیرون و تحمل هزینه های زندگی معاف شده تا آسایش بیشتر به او امکان و استعداد گرمی بخشیدن و محبت کردن را بدهد . اما زنی که محبوبیت نداشته باشد آنقدر بی انگیزه و غمگین است که هیچگاه نمی تواند باعث خوشحالی دیگران شود و یا نقطه اتکاء روحی مرد و دیگر اعضا خانواده باشد . زن وقتی می تواند به رسالت خویش در محبت کردن و نشاط بخشیدن به خانواده عمل کند که خودش واجد آنها باشد.

اگر مردها حقیقتا ارزش محبوبیت را نزد زنان می فهمیدند و می دانستند که اگر محبتشان را به زن نشان دهند و اثبات نمایند و او را از این بابت مطمئن و خرسند سازند چه گام بزرگی در جهت سعادت خودشان برداشته و چه مشکلات کوچک و بزرگی که از این طریق محو می نمایند ، قطعا در بسیاری از رفتارهایشان تجدید نظر می کردند. مردها اگر یک روز از دریچه ذهن و قلب زن به دنیا نگاه می کردند با یک سری تغییرات جزئی و کوچک در کلام و رفتارشان معجزه می کردند.

اما در بسیاری از خانواده ها وضع اینگونه است که مرد همسرش را بسیار دوست می دارد اما متاسفانه به دلایل غلطی از برقرار کردن رابطه عاطفی با همسرش عاجز است لذا زن هیچگاه محبوبیت خود را احساس نمی کند و به عمق آن پی نمی برد در این خانواده ها زن هیچگاه خودش را دارای زندگی ایده آل و موفقی نمی داند حتی اگر بسیار ثروتمند و زیبا و داری بهترین موقعیت اجتماعی باشد.

زن وقتی شوهر وفادار و دلخواهش را یافت و نزد او از محبوبیت و احترام برخوردار گشت به طور طبیعی در مسیر فطری خویش پیش رفته و در جهت سعادت خود و خانواده اش همه گونه فداکاری می نماید                سلامت و مهر.

اگر مردها حقیقتا ارزش محبوبیت را نزد زنان می فهمیدند و می دانستند که اگر محبتشان را به زن نشان دهند و اثبات نمایند و او را از این بابت مطمئن و خرسند سازند چه گام بزرگی در جهت سعادت خودشان برداشته و چه مشکلات کوچک و بزرگی که از این طریق محو می نمایند ، قطعا در بسیاری از رفتارهایشان تجدید نظر می کردند . مردها اگر یک روز از دریچه ذهن و قلب زن به دنیا نگاه می کردند با یک سری تغییرات جزئی و کوچک در کلام و رفتارشان معجزه می کردند

کودکان نیز از محبوبیت مادر نفع می برند با توجه به علاقه و ارتباط عمیق بین کودک و مادر بدیهی است که چگونگی وضع روحی مادر تاثیر مستقیمی در کودک او دارد.مادری که خود مورد توجه و محبت تکیه گاهش  یعنی پدر باشد منبع غنی محبت و توجه برا کودکان است salamatomehr .

عدم محبوبیت مادر چه به طریق مستقیم به دلیل وضع روحی نامطلوب مادر و عدم آمادگی او برای تربیت کریمانه کودک و چه به طریق غیر مستقیم به دلیل مشاجرات احتمالی پدر و مادر که از هم ناراضی هستند بر روح و روان کودک تاثیر گذار است.در سنین بالاتر نیز فاصله عاطفی پدر و مادر منجر به فاصله عاطفی فرزندان با والدین و مخصوصا پدر خواهد شد چرا که معمولا گرایش فرزندان به سمت مادر بیشتر است لذا این مادر است که چگونگی روابط فرزندان را با پدر معین می کند این وضعیت خود تاثیر بسیار بدی در تربیت دارد.

کتاب حاضر در ابتدا با بیان ضرورت محبوبیت زن در سلامت او ، محبوبیت زن در سلامت و استحکام خانواده و اجتماع، اهمیت این موضوع را بیان می کند، سپس به چگونگی ایجاد این محبوبیت برای همسر که محبوبیت داشتن و مورد محبت و احترام مرد واقع شدن از مهمترین نیازهای روحی زنان است و سایر ابعاد زندگی زنان را تحت شعاع خود قرار می دهد ، می پردازد.

در ٥ فصل ذکر شده در کتاب حاضر با عناوین ابراز محبت ،زناشویی با نشاط ،زنانگی ، زیرکی و هوشیاری ، زمینه سازی برای تفاهم به ارائه راهكارهای عملی و شیوه‌های جلب محبت شوهر پرداخته می شود.

مشخصات کتاب  

نویسنده:انسیه نوش‌آبادی

ناشر:استاد مطهری

تنظیم :م.تجریشی

salamatomehr

دیدگاه خود را بیان کنید



نظرسنجی