8+1ماده غذایی موثر در کاهش حواسپرتی

8+1ماده غذایی موثر در کاهش حواسپرتی

این مواد غذایی می‌توانند در افزایش تمرکز موثر باشند و در عین حال، بر خلاف نوشیدنی‌ها و انواع قرص‌های تجاری، سلامتی افراد را به خطر نمی‌اندازند.

به گزارش  سلامت و مهر به نقل از سلامت نیوز آیا می‌دانید چه خوراکی‌هایی به افزایش تمرکز و کنترل حواس پرتی کمک می‌کند؟ این مواد غذایی می‌تواند در افزایش تمرکز موثر باشد و در عین حال، بر خلاف نوشیدنی‌ها و انواع قرص‌های تجاری، سلامتی افراد را به خطر نمی‌اندازد.

قهوه :

احتمالا درباره خاصیت قهوه در افزایش هوشیاری بسیار شنیده اید. در فنجان قهوه به طور متوسط ۲۲ میلی گرم کافئین وجود دارد که به بدن پیام مبارزه یا هوشیاری می‌دهد. در واقع قهوه با وارد کردن آدرتالین به خون، ضربان قلب را افزایش می‌دهد و باعث افزایش هوشیاری و تمرکز بیشتر می‌شود.

دارچین:

دارچین علاوه بر عطر و طعم فوق العاده‌ای که دارد، بر اساس مطالعات اخیر می‌تواند باعث افزایش هوشیاری و تمرکز شود. دارچین با بهبود عملکرد مغز، به افزایش توجه، بهبود حافظه و افزایش سرعت حرکات انسانی کمک می‌کند.


چای سبز :

این نوشیدنی کم کالری و طبیعی، به طور خاص و به دلیل وجود آمینه اسید‌های مفید می‌تواند با افزایش امواج آلفای مغزی و فراهم کردن آرامش بیشتر، باعث بهبود عملکرد مغز ما شود.

تخم مرغ :

این صبحانه مقوی به دلیل این که حاوی کولین و سایر ترکیباتی است که در عملکرد انتقال دهنده‌های عصبی مفید هستند، به افزایش تمرکز کمک می‌کند.

شکلات تلخ  :

بر اساس مطالعاتی که سال ۲۰۱۵ از سوی محققان دانشگاه آریزونا انجام شده، مشخص شده است که مصرف شکلات تلخ به افراد در انجام وظایف پیچیده کمک می‌کند و تمرکز و توجه آن‌ها را افزایش می‌دهد.

گردو  :

آجیل‌ها و به خصوص گردو، از انواع چربی‌ها و پروتئین‌های سالمی هستند که مصرف آن‌ها برای سلامتی بدن به طور کلی توصیه می‌شود. اما در خصوص افزایش تمرکز، دانشمندان معتقد هستند که گردو عملکرد مغز و حافظه را بهبود می‌بخشد و به افراد در انجام وظایف شناختی، افزایش تمرکز و توانایی پردازش اطلاعات کمک می‌کند.

چغندر یا لبو :

این خوراکی نه تنها طعم و رنگ فریبنده‌ای دارد، بلکه برای عملکرد مغز نیز یک غذای عالی محسوب می‌شود. مطالعات نشان می‌دهند که مصرف لبو در افراد توانایی‌ها و مهارت‌های شناختی را تقویت می‌کند و با زوال عقل مبارزه می‌کند. لبو همچنین حاوی نیترات است و به همین دلیل در بهبود گردش خون موثر است و به این ترتیب با اکسیژن رسانی بهتر به مغر؛ می‌تواند تمرکز قدرت مغز را افزایش دهد.

نعنای فلفلی :

نعنا در بهبود سیستم تنفسی، افزایش سطح انرژی بدن، تقویت حافظه و افزایش تمرکز بسیار مفید است. مطالعات انجام شده در دهه‌های گذشته نشان می‌دهد که مضرف نعنا در افراد، آن‌ها را در انجام وظایف شناختی کمک می‌کند و باعث افزایش تمرکز در آن‌ها می‌شود.

تخمه کدو تنبل :

مصرف تخمه کدو تنبل می‌تواند سطح انرژی بدن را افزایش دهد. این ماده، اما از این جهت برای مغز مفید است که حاوی روی و روغن امگا ۳ است که به عملکرد حافظه، مهارت فکر کردن و افزایش تمرکز کمک می‌کند

 

دیدگاه خود را بیان کنید



نظرسنجی