درباره ی درمان گیاهی افسردگی - سرد مزاجی جنسی - خستگی -اضطراب و استرس چه شنیده اید ؟

سنبل الطیب : این گیاه برای درمان افسردگی بسیار مناسب می باشد. این گیاه باید با حرارت کم خشک شود و حرارت زیاد خاصیت درمانی آن را از بین می برد. بعد از خشک کردن ۲-۴ گرم را در یک لیوان آب جوش ریخته بگذارید دم بکشد و در روزهایی که احساس دلتنگی و افسردگی می کنید روزی ۳ بار میل کنید.

 

زعفران : این گل باعث افزایش هورمون سروتونین در بدن می شود و در نتیجه شادی بخش می باشد  و درمان افسردگی ولی سعی کنید در ظرف در بسته نگهداری کنید تا خاصیت خود را از دست ندهد. ضمناً زعفران خونریزی را تشدید می کند پس برای افرادی که به تازگی عمل جراحی انجام داده اند یا به هر دلیل زخم باز دارند و اکیداً برای بانوان باردارد توصیه نمی شود.

 

موز : این میوه برای رفع اضطراب بسیار مفید می باشد. البته برای نتیجه گیری بهتر آن را در مخلوط کن بگذارید و بعد از اینکه کاملاً مخلوط شد نوش جان کنید. یا اینکه پوست آن را بجوشانید و آب آن را میل کنید.

 

اسطوخودوس : این گیاه برای درمان بی خوابی بسیار مفید می باشد. جهت استفاده مفید ۱ قاشق غذاخوری از این گیاه را در یک لیوان آب بگذارید تا دم بکشد.

 

 

بهارنارنج : عرق این گل برای رفع استرس و بی خوابی بسیار مفید می باشد ولی دقت کنید که بیش از یکسال نزد شما نمانده باشد چون خاصیت دارویی خود را از دست می دهد. می توانید روزی ۱/۲ لیوان نوش جان کنید.

 

شکلات تلخ : این شکلات برای رفع خستگی و استرس ناشی از فشار کار را برطرف می کند و ضربان قلب

 را منظم می کند فقط باید در مقدار مصرف آن دقت کنید چون مصرف زیاد آن برای معده و قلب ضرر دارد.

 

 

علف چای : از این گیاه برای تهیه بسیاری از داروهای ضد افسردگی استفاده می کنند. این گیاه در ایران به

نام های علف هزار چشم – هوفاریقون – گل راعی شهرت دارد. می توانید این گیاه را مانند چای دم کنید.

 

 

 

گل سرخ : قطره این گل برای درمان سرد مزاجی جنسی ناشی از افسردگی مفید می باشد . روزانه ۴-۵ قطره برای درمان حالات غیرحاد کافی می باشد.

 

 

 

mehrbano.ir

 
 

دیدگاه خود را بیان کنید



نظرسنجی