ضرورت مشاوره قبل از ازدواج و کاهش طلاق و آسیب های اجتماعی

ضرورت مشاوره قبل از ازدواج و کاهش طلاق و آسیب های اجتماعی

به گزارش سلامت و مهر به نقل از  روابط عمومی سازمان نظام روانشناسی و مشاوره؛ دکتر علی فتحی آشتیانی به دعوت رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودهن در این واحد دانشگاهی حضور یافت و با دانشجویان رشته روانشناسی این واحد دیدار و گفتگو کرد.

دکتر علی فتحی آشتیانی در این دیدار، ضمن ابراز خرسندی از حضور در جمع گرم و صمیمی دانشجویان رشته روانشناسی این واحد دانشگاهی گفت: ماموریت سازمان روانشناسی و مشاوره در دوره جدید، ایجاد بستر مناسب در تمامی بخش‌های سازمان از جمله بررسی درخواست‌ها و در صورت احراز صلاحیت، صدور پروانه اشتغال به کار برای دانش آموختگان این رشته دانشگاهی است.
وی افزود: برابر گزارش‌های واصله، سازمان روانشناسی و مشاوره با عمری 20 ساله و دارا بودن 57 هزار عضو، تاکنون نسبت به صدور ۸ هزار و ۷۵۵ پروانه اشتغال به کار اقدام کرده است و مقرر شد مرکز سنجش سالانه نسبت به برگزاری آزمون با شرایط یکسان و سوالات هماهنگ برای تمامی داوطلبان اقدام کند.

 


دکتر فتحی آشتیانی، با اعلام اینکه تمامی مدارک دانشگاهی از نظر این سازمان دارای اعتبار است، افزود: پس از برگزاری آزمون، سازمان نسبت به احراز صلاحیت از طریق مصاحبه‌های روانشناختی برای متقاضیان پروانه اشتغال به کار، اقدام می‌کند تا اطمینان حاصل شود که این عزیزان توانایی ارتباط موثر با مراجعان را داشته باشند. محمد کفاش روانشناس بالینی

رئیس سازمان روانشناسی و مشاوره کشور از تفکیک و تخصصی کردن خدمات روانشناسی و مشاوره‌ای خبر داد و تصریح کرد: با رایزنی‌های بعمل آمده و پیگیری‌های مستمر در صدد قانونی کردن مشاوره قبل از ازدواج برای زوجین هستیم تا از میزان طلاق و آسیب‌های اجتماعی پس از آن کاسته شود.
دکتر فتحی آشتیانی با ابراز خرسندی از تاسیس مدارس مهارتی در واحد رودهن، به‌ویژه مدرسه روان سالم در این واحد دانشگاهی گفت: تلاش برای تغییر در سرفصل دروس نیز می‌تواند یکی از اقدامات موثر برای آمادگی هر چه بیشتر دانش‌آموختگان رشته روانشناسی برای ورود به بازار کار و ارائه خدمات روانشناسی و مشاوره ای باشد.
وی از برگزاری انتخابات شورای استانی پس از یک وقفه طولانی در آینده نزدیک و همچنین تحت پوشش بیمه قرار گرفتن خدمات روانشناسی و مشاوره نیز خبر داد و در پایان جلسه به پرسش‌های مطرح شده از سوی دانشجویان در خصوص مجوزها و مراحل کسب مجوز اشتغال به کار پاسخ داد.
پایان پیام

دیدگاه خود را بیان کنید



نظرسنجی