اکثر زوج ها مي گويند که در ابتدا رابطه ي آنها خيلي گرم و پر شور بوده است؛ اما چه اتفاقي افتاده؟

در ابتداي رابطه طرفين در حال درک و يافتن خصوصيات يکديگر هستند. آنها تمايل دارند که مرزها و محدوده هاي يکديگر را شناسايي کنند. بيشتر زوج ها از زماني که با يکديگر آشنا مي شوند، تا وقتي که با هم ازدواج مي کنند، هيچ گونه رابطه ي جنسي با هم برقرار نمي کنند؛ اما آيا اين امر بدان معناست که در دوران عقد هم نمي توانند به هيچ وجه يکديگر را لمس کنند؟ 


 اصلاً؛ اين دقيقاً همان کاري است که در اين دوران بايد انجام دهند. آنها بايد يکديگر را لمس کرده و نوازش کنند. يکديگر را در آغوش بگيرند و ببوسند. ميل خود را نسبت به ديگري ابراز کنند، و به طرف مقابل نشان دهند که احساس زيادي نسبت به او دارند.  

         زمانيکه زوجين به مرحله ي معاشقه برسند، از تحريک پذيري بالايي نسبت به هم برخوردار خواهند بود. اين مسئله به دليل امري فراي شيمي مطلوب في ما بين بوجود مي آيد و مي توان گفت که بخش اعظمي از آن به دليل نوازش کردن ها و در آغوش گرفتن ها بوجود مي آيد. دوران ابتدايي ازدواج سرشار است از حمام هاي آب گرم دو نفره و معاشقه هاي طولاني مدت. اما چرا پس از مدتي همه چيز ناپديد مي شود؟

            من تصور مي کنم که دليل اصلي اين امر که ميل و اشتياق براي ارتباط جنسي پس از چندي در ميان زوجين از بين مي رود اين است که شرکاي جنسي ديگر براي هم جديد و باروح و پرنشاط  نیستند.

          زوجين ديگر مانند گذشته همديگر را لمس نمي کنند، در آغوش نمي گيرند، و ناز و نوازش نمي کنند. به نظر مي رسد که فقط به اين خاطر به رختخواب مي روند که ارضا شوند و هيچ چيز ديگر برايشان مهم نيست. آيا آنها فراموش کرده اند که ارگاسم تنها بخش ناچيزي از ارتباط جنسي  است ؟  

         رابطه ي جنسي به اين دليل در ابتداي آشنايي از جذابيت بالايي برخوردار است چرا که در آن نوازش و لمس کردن و در آغوش گرفتن زيادي وجود دارد. به اين امور به طور کلي "پيش نوازي" اطلاق مي شود؛ اما چقدر اتفاق مي افتد که زوج هايي که براي 10 سال يا بيشتر با هم ازدواج کرده اند، چنين کارهايي را براي هم انجام دهند؟ اگر بخواهيم صادقانه به اين پرسش پاسخ دهيم، بايد بگوييم که به ندرت چنين اتفاقي روي ميدهد. چقدر اتفاق مي افتد که يکديگر را در آغوش بگيرند و شيطنتت به خرج دهند؟ متاسفانه به ندرت.  

 

          اما جاي هيچ گونه نگراني وجود ندارد؛ شما اگر بيستمين سال زندگي مشترکتان را نيز مي گذرانيد اين توانايي را داريد که اشتياق و تمايلي که در ماه عسل داشتيد را به زندگي خود بازگردانيد! تنها چيزي که به آن نيازداريد قدري پيش نوازی است .

سلامت و مهرsalamatomehr  

 

      در حقيقت پيش نوازي بخش مهمي از يک ارتباط جنسي موفقيت آميز را تشکيل ميدهد. چيزي است که سبب مي شود طرف مقابل بيش از پيش تحريک شود. حرکت کوچکي است که سبب مي شود ميل طرف مقابل به شما دو چندان شود. زمانيکه فقط به بستر رفته و همه چيز را با مقاربت شروع کنيم، نبايد انتظار باشيم که تحريک شويم و به اوج لذت جنسي دست پيدا کنيم. اين امکان وجود دارد که برخي از افراد حتي موفق شوند به ارگاسم نيز برسند، اما بايد نيمي از وقت خود را صرف تحريک کردن خود و طرف مقابل بکنند.اين کار فاصله زيادي با يک معاشقه ي رمانتيک دارد.

        اما اگر ارتباط جنسي خود را با قدري پيش نوازي بياميزيد، آنوقت پيش از مقاربت هر دو نفر به مرحله ي تحريک شدگي مي رسند. هر دو نفر آماده هستند، تمايل دارند و به اندازه ي کافي برانگيخته شده اند. اين امر سبب مي شود رابطه بهتري را برقرار کرده و هر دو نفر رضايت بيشتري را از ارتباط خود احساس کنند.  

         

      پيش نوازي چيزي نيست که حتماً لازم باشد آنرا قبل از ارتباط جنسي شروع کنيد. پيش نوازي را حتي مي توانيد صبح شروع کنيد، حتي اگر تا پايان شب نتوانيد رابطه ي جنسي برقرار کنيد. به خاطر داشته باشيد که همان نوازش ها، در آغوش گرفتن ها و بوسه هاي کوچک هستند که تمايل و برانگيختگي زيادي در طرف مقابل ايجاد مي کنند. خوب شروع کنيد و حتي زمانيکه در حال تماشاي فيلم هستيد دستتان را بر روي پاي معشوقه تان بگذاريد. بوسه هاي آرام و لطيف از او بگيريد و کمي شيطنت کنيد و يا حتي خيلي زياد... فقط فراموش نکنيد که مهمترين قسمت يک رابطه جنسي رضايت بخش، چيزي نيست جز.... پيش نوازي! .

سلامت و مهر مشاوره خانواده و روانشناسی بالینی 

http://www.tanzimekhanevadeh.com

دیدگاه خود را بیان کنید



نظرسنجی